ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ 9Β / ....ARCHITECTURAL DESIGN 9Β(5th year studio)…….2016-2017

.

ΔΗΜΟΚΡΙΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΡΑΚΗΣ-ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ/DEMOCRITUS UNIVERSITY OF THRACE-DEPARTMENT OF ARCHITECTURAL ENGINEERING

.

Συντονιστής: Πολυχρονόπουλος Δημήτρης, Καθηγητής ΔΠΘ /. Teaching Staff:. Polychronopoulos Dimitris, Professor DUTh.

.

.

.

περιγραφή μαθήματος

.................





ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΣΥΝΘΕΣΗ 9Β (ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΟΠΟΣ)    ΕΞ. 9ο /
ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΟ/ 10 ΩΡΕΣ   



Στο μάθημα αντιμετωπίζονται από τους φοιτητές θέματα ιδιαίτερων απαιτήσεων, όπου ο αρχιτεκτονικός σχεδιασμός νοείται ως μια ολοκληρωμένη πολυπαραμετρική διαδικασία σε κάθε φάση του. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στον τρόπο με τον οποίο επιμέρους αντικείμενα μαθημάτων προηγούμενων ετών συντίθενται και αρθρώνονται σε μια ενιαία και ολιστική αντίληψη για τον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό.
Ιδιαίτερο αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η πολύπλευρη αντιμετώπιση της φυσιογνωμίας του τοπίου και του ορίου ανάμεσα σε «φυσικό» και «τεχνητό» κατά την πραγματοποίηση του αρχιτεκτονικού σχεδιασμού.Οι φοιτήτριες και οι φοιτητές καλούνται να επεξεργαστούν εναλλακτικές σχέσεις εγκαταστάσεων Τουρισμού και Φιλοξενίας, με το ιδιαίτερο περιβάλλον τους καθώς και να ανασυνθέσουν δημιουργικά τις επάλληλες δομές και κλίμακες που τις συγκροτούν.
Οι τόποι δομούνται από το έργο ως πεδία για τον προγραμματισμό και την επινόηση ιδιαίτερων εγκαταστάσεων. Αντιμετωπίζεται ως ένα είδος πλατφόρμας για την επινόηση κατασκευών. Οι κατασκευές εγείρονται, επισυνάπτονται, αναπτύσσονται, αρθρώνονται, χωρίς να εξαντλούν τους επιλεγμένους τόπους.
Στο θέμα έχει ιδιαίτερη σημασία η προσπάθεια ανίχνευσης της μοναδικότητας του επιλεγμένων τόπων στους οποίους πρόκειται να αναπτυχθούν σύνθετα προγράμματα γενικών ή ειδικών μορφών Τουρισμού( πχ υδροθεραπείες με αξιοποίηση φυσικών ιαματικών πηγών κλπ) σε συνδυασμό με χώρους φιλοξενίας και αναψυχής  που συνοδεύουν αυτές τις εγκαταστάσεις .
Παρά το ισχυρό εννοιολογικό υπόβαθρο που προσφέρει(ο τόπος) μέσα από την αρχική ερμηνεία του, η ίδια η παρέμβαση σε αυτόν είναι δυνατό να ανατρέψει ή να προεκτείνει νοηματικά το περιεχόμενό του κατά την ανάπτυξη διαφορετικών σταδίων του σχεδιασμού.
Στο μάθημα αξιολογείται ως ιδιαίτερα σημαντική η άμεση σύνδεση του σχεδιασμού με το εννοιολογικό πλαίσιο, μέσα στο οποίο αυτός αναπτύσσεται. Ο φοιτητής καλείται να υποστηρίξει τις σχεδιαστικές του επιλογές μέσα από την προσέγγιση εννοιών όπως η φιλοξενία, η κατοίκηση, ο τόπος, η χρονικότητα, κλπ. καθώς θεωρείται ότι η σαφήνεια(των εννοιολογικών προσεγγίσεων) δικαιώνει σε μεγάλο βαθμό τη θέση του αρχιτεκτονήματος ως αναπόσπαστο στοιχείο του εκάστοτε πολιτισμικού περιβάλλοντος.
Το μάθημα οργανώνεται ως εξής:
Α. Στο εργαστήριο, στο οποίο επιλύεται το συνθετικό θέμα του εξαμήνου
Β. Στη θεωρία, όπου πραγματοποιούνται μια σειρά εισηγήσεων από τους διδάσκοντες και προσκεκλημένους ομιλητές.


....











............














...........




































.........